Saturday, June 15, 2013

ការ​ចម្លង​អាជីវកម្ម​តាម​គ្នា​ អាច​ប្រឈម​នឹង​ការ​ដួល​រលំមែន​ឬ​?

ការ​ចម្លង​អាជីវកម្ម​តាម​គ្នា​ត្រូវ​បាន​គេ​មើល​ឃើញ​ថា​ កើត​​មាន​ជា​ទម្លាប់​​ពេល​​មាន​អាជីវកម្ម​ណា​មួយ​​កំពុង​ត្រូវ​​ប៉ាន់។ ជាក់​ស្ដែង មួយ​រយៈ​មុន​ ការ​លក់​ទូរសព្ទ​ត្រូវ​ប៉ាន់​ គេ​សង្កេត​ឃើញ​ថា​ ​មាន​ការ​បើក​ហាង​លក់​ទូរសព្ទ​តាម​គ្នា​យ៉ាង​ព្រោង​​ព្រាត ដល់​ពេល​ដួល​រលំ​​ក៏​ដូល​តាម​គ្នា​ដែរ។
ថ្មី​ៗ​នេះ​ ​​អាជីវកម្ម​ថ្មី​មួយ​ទៀត​​ក្នុង​រាជ​នាធី​ភ្នំពេញ​ នោះ​គឺ​ការ​លក់​​ទំនិញ​ចម្រុះ ដោយ​មុខ​ហាង​​​មាន​ដាក់​​យីហោ​ថា​ តម្លៃ​២៥០០​រៀល ទើប​កើត​ថ្មី​ ស្រាប់​តែ​​ការ​ចម្លង​តៗ​គ្នា។  ​​តើ​ការ​ចម្លង​អាជីវកម្ម​លឿន​បែប​នេះ ​អាច​ប្រឈម​នឹង​ការ​ដួល​រលំ​ដែរ​ ឬ​យ៉ាងណា​? តើ​មុខរបរ​នេះ​​អាច​នឹង​ដើរ​តាម​គន្លង​ហាង​ទូរសព្ទ​ដែរ ​ឬ​ទេ?

យុវជន សំអូន និស្សិត​ឆ្នាំ​ទី​២ ជំនាញ​គ្រប់គ្រង​អាជីវកម្ម បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា កាល​ពី​ប៉ុន្មាន​ខែ​មុន មាន​ហាង​លក់​ទំនិញ​តម្លៃ​ថោក​​មួយ​ប៉ុណ្ណោះ​ ​ហើយ​ដំបូងយុវជន​រូប​នេះ​​ក៏​​យល់​​ថា ជា​ការ​លក់​ឡាយឡុង​ទំនិញ​​បាត​ឃ្លាំង​ គឺ​អំពាវ​នាវ​ថោកឲ្យ​​ឆាប់លក់​​ដាច់​អស់ ប៉ុន្តែ​មក​ដល់​ពេល​នេះ​ ទើប​ សំអូន​ ដឹង​ថា នេះ​គឺ​ជា​​មុខ​របរ​ថ្មី ​ព្រោះ​ឃើញ​​បើក​ស្ទើរ​គ្រប់​កន្លែង​តែ​ម្ដង​។
សំអូន​ បាន​និយាយ​ដូច្នេះ​ថា៖ “ដំបូង​ស្មាន​តែ​ឡាយឡុង​មែនទែន ការ​ពិត​ជា​ស្ទីល​ថ្មី​សោះ ធ្វើ​បែប​យូរ​ៗ​ទៅ​ អ្នក​ទិញ​លែង​ហ៊ាន​ទិញ​ហើយ ​ព្រោះ​លែង​ជឿ​​ថា វា​​ជា​របស់​ឡាយឡុង​នោះ​ទេ​”។
ចំណែក​ កញ្ញា ចែវ ម៉ារីណែត និស្សិត​ឆ្នាំ​ទី​៣​ជំនាញ​សេដ្ឋកិច្ច និង​ហិរញ្ញវត្ថុ នៃ​សាកលវិទ្យាល័យ​ន័រតុន បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ​កញ្ញា ធ្លាប់​ឃើញ​ហាង​ច្រើន​​​កន្លែង​ និង​ធ្លាប់​បាន​ចូល​ទិញ​​ទំនិញ​ទាំង​នោះ​មក​ប្រើ​​ឃើញ​ថា អាច​ប្រើការ​បាន ហើយ​ធូរ​ថ្លៃ​ទៀត​ផង ហើយ​កញ្ញា​​សប្បាយ​ចិត្ត​​នឹង​ទិញ​ទំនិញ​ថោក​ទាំង​នោះ​ណាស់។
ទោះ​ជា​ យ៉ាង​នេះ​ក្ដី​ក៏​កញ្ញា​សំដែង​ក្ដី​បារម្ភ​ដែរ​ថា៖ “ទីផ្សារ​ក៏​ចាប់​ផ្ដើម​ចង្អៀត​ដែរ​ ព្រោះ​មើល​ឃើញ​មាន​ដាក់​លក់​ច្រើន​កន្លែង​ដែរ  ​មាន​កន្លែង​ខ្លះ​លក់​ត្រឹម​តម្លៃ​ ២៤០០​រៀល​ទៀត​ផង ពិសេ​ស​គឺ​ទំនិញ​ទាំង​នោះ​ស្រដៀង​ៗ​គ្នា​”។
​រីឯ កញ្ញា សន ម៉ូលីការ និស្សិត​ឆ្នាំ​ទី​២ ជំនាញ​សេដ្ឋកិច្ច​ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា​ ហាង​២៥០០​រៀល​នេះ គឺ​ចម្លង​ពី​ប្រទេស​ជប៉ុន ឈ្មោះ​ថា​​ហាង​១០០​យ៉េន។ វា​គឺ​ជា​មាន​យុទ្ធសាស្ត្រ​យក​ចំណេញ​តិច តែ​លក់​បាន​ច្រើន ដូច្នេះ​ហាង​២៥០០​រៀល​ នៅ​ស្រុក​ខ្មែរ​ក៏​ដូចគ្នាដែរ។
​យុវតី​រូប​នេះ ​​បាន​បន្ថែម​ថា៖​ “ប៉ុន្តែ​អ្វី​ដែល​ខ្ញុំ​គិត ពេល​ប្រកួត​ប្រជែង​ច្រើន​បែប​នេះ អ្នក​មាន​ទុន​ច្រើន​​អាច​ទម្លាក់​ថ្លៃ រហូត​ដល់​អ្នក​ដើម​ទុន​​តិច​ដួល​រលំ ហើយ​គេ​នឹង​ចាប់​យក​ទីផ្សារ​ផ្ដាច់​មុខ​តែ​ម្ដង”។
មាន​ការ​យល់​ឃើញ​ ស្រដៀង​គ្នា​ដែរ អ្នក​នាង​ ហ៊ឹម សុភ័ក្ត្រ ម្ចាស់​ហាង​ឡៃឡុង ២៥០០​រៀល នៅ​ជិត​វិមាន​ឯករាជ្យ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ទំនិញ​ទាំង​នេះ​មិនមែន​ជា​ឥវ៉ាន់​​ខូច​គុណភាព ឬ​បាត​ឃ្លាំង​​អ្វី​នោះ​ទេ គឺ​ជា​ឥវ៉ាន់​​នាំ​ចូល​មក​ពី​ក្រៅ​ប្រទេស​ ដែល​មាន​គុណភាព​អាច​ប្រើប្រាស់​បាន​ ហើយ​មូល​ហេតុ​ដែល​ទំនិញ​នេះ​​លក់​ថោក​នោះ​ ព្រោះ​បងស្រី​នាំ​ចូល​មក​ច្រើន​ មាន​ទំនិញ​ខ្លះ​នាំ​ចូល​មក​ទាំង​កុងតឺន័រ​​តែ​ម្ដង ដូច្នេះ​ធ្វើ​ឲ្យ​តម្លៃ​ទំនិញ​ធូរ​ថ្លៃ។
ម្ចាស់​ហាងរូប​នេះ​បាន​ បន្ថែម​ថា នេះ​ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​ថ្មី។ ការ​លក់​ទំនិញ​ជម្រុះ​បែប​នេះ មាន​ទំនិញ​ខ្លះ​អាច​មាន​ចំណេញ ​តែ​ទំនិញ​ខ្លះ​វិញ​លក់​ថ្លៃ​ដើម និយាយ​រួម​គឺ​វិធីសាស្ត្រ​សុខ​ចិត្ត​ចំណេញ​តិច ប៉ុន្តែ​ធ្វើ​យ៉ាងណា​ឲ្យ​លក់​ដាច់​បាន​ចំនួន​ច្រើន​។
ដោយសារ​កាក់កប​ ជាមួយ​មុខ​របរ​នេះ ហ៊ឹម សុភ័ក្ត្រ បាន​ពង្រីក​ហាង​ទំនិញ​២៥០០​រៀល​នេះ​មួយ​កន្លែង​ទៀត​ តំបន់​ទួលគោក ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាង​នេះ​ក្ដី ក៏​ម្ចាស់​ហាង​រូប​នេះ​​នៅ​តែ​មាន​ក្ដី​បារម្ភ ខណៈ​មើល​ឃើញ​​មាន​ការ​បើក​អាជីវកម្ម​ដូច​ៗ​គ្នា​នេះ​ច្រើន​ៗ​ឡើង​​ធ្វើ​ឲ្យ​ ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​កាន់​តែ​ពិបាក​ទៅ​ៗ​។
ហ៊ឹម សុភ័ក្ត្រ បាន​និយាយ​យ៉ាង​នេះ​​ថា៖ “ចំពោះ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ គឺ​តែងតែ​ចង់​បាន​អ្វី​​ដែល​ថ្មី​រហូត ដូច្នេះ​​ចំពោះ​ការ​ពង្រីក​បន្ថែម​​សាខា ឬ​យ៉ាង​ណា​នោះ​​ចាំ​មើល​ទីផ្សារ​សិន ​ព្រោះ​ឃើញ​មាន​ការ​បើក​ច្រើន​ហើយ ហាង​ដូចគ្នា​បែប​នេះ​ខ្លាច​​គ្មាន​ទីផ្សារ​”។
លោក ច័ន្ទ សុផល ប្រធាន​សមាគម​អ្នក​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា​បាន​បង្ហាញ​ចំណាប់​​ថា ​សង្គម​ខ្មែរ​ពិត​ជា​ទម្លាប់​​ចម្លង​តៗគ្នា​មែន ដូច​ជា​​មួយ​រយៈ​​មុន​ទីផ្សារ​ទូរសព្ទ​កំពុង​រីក​ឡើង​ គឺ​ឃើញ​ថា​បើក​ត​គ្នា​​យ៉ាង​ព្រោងព្រាត​ រហូត​ដល់​ដំណាក់​កាល ​ទុំជោរ​ បិទ​ទៅ​វិញ​ជា​បន្តបន្ទាប់​​ដែរ។
លោក​ថា​ ការ​និយម​បើក​អាជីវកម្ម​​តាម​គ្នា​នេះ​​មិនមែន​ជា​រឿង​អាក្រក់​ទេ នៅ​ពេល​ឃើញ​មុខ​របរ​មួយ​​កំពុង​ត្រូវ​ប៉ាន់ ហើយ​ចម្លង​តាម​គ្នា​នោះ​ ​ដើម្បី​ឆក​យក​ឱកាស​​ទទួល​បាន​ប្រាក់​ចំណេញ​ ប៉ុន្តែ​អ្វី​ដែល​ជា​បញ្ហា​នៅ​ត្រង់​ថា ការ​ចម្លង​តាមគ្នា​​នោះ​​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​ងងឹត​ងងុល​ គ្មាន​ការ​សិក្សា​ពី​ទីផ្សារ​ និង​​វិភាគ​តម្រូវការ​របស់​អ្នក​ទិញ​ឲ្យ​បាន​ច្បាស់លាស់​នោះ​ទេ ជាក់​ស្ដែង​ដូច​ជំនាន់​ដី​ត្រូវ​ប៉ាន់​ គឺ​​អ្នក​មាន​លទ្ធភាព​​គិត​តែ​ពី​​ទិញ​តាម​គ្នា​ គឺ​ទិញ​លើស​​ថ្លៃ​ពិត​ទៅ​ទៀត រហូត​ដល់​លើស​​តម្លៃ។
លោក បាន​បន្ថែម​ថា ក្នុង​គោលការណ៍​ទីផ្សារ​សេរី​ ត្រូវ​តែ​មាន​ការ​ប្រកួតប្រជែង អ្នក​ប្រកួត​កាន់​តែ​ច្រើន ​​កាន់​តែ​ល្អ ព្រោះ​នាំ​ផល​ប្រយោជន៍​ឲ្យ​អ្នក​ទិញ​​នូវ​តម្លៃ​មួយ​ទាប​បំផុត ប៉ុន្តែ​​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង គឺ​អាស្រ័យ​លើ​ទីផ្សារ​ដែរ។ លោក​ថា បើតម្រូវ​ការ​​ធ្លាក់​ចុះ​ អ្នក​ផ្គត់ផ្គង់​ច្រើន​ជាង​អ្នក​ទិញ​នោះ​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​ផ្គត់ផ្គង់​​ខាត ​បង់​មិន​ខាន​។
ចំណែក​ឯ​​អាជីវកម្ម​ដែល​មាន​ការ​ចម្លង​គ្នា​លឿន​បែប​ នេះ​អាច​​ប្រឈម​នឹង​ការ​ដួល​រលំ​​ ដោយសារ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​មិន​ស្មោះ​ត្រង់ ព្រោះ​​អ្នក​ដែល​មាន​ធនធាន​​អាច​លក់​ត្រឹម​ថ្លៃ​ដើម ដើម្បី​ផ្ដួល​គូរ​ប្រជែង​របស់​ខ្លួន​។
ប៉ុន្តែ​​លោក ​ច័ន្ទ សុផល បាន​បន្ថែម​ថា៖ “​ការ​ប្រកួតប្រជែង​បែប​នេះ​ បើ​នៅ​ប្រទេស​ខ្លះ​​គឺ​អាច​ប្រឈម​ជាមួយ​ច្បាប់​ បើសិនជា​មាន​ការ​លក់​ក្រោម​ថ្លៃ​ដើម​ ឬ​ប្រកួត​ប្រជែង​មិន​ស្មោះ​ត្រង់​នោះ”។

ប្រភព http://news.sabay.com.kh

0 comments:

Post a Comment